محمد نصیری
بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

20 نکته برای بالا بردن سرعت اینترنت که آنها نمی خواهند شما بدانید

آیا واقعا راهکاری برای افزایش واقعی سرعت اینترنت در اینترنت خانگی یا اینترنت همراه وجود دارد؟ آیا ترفندهای بالا بردن سرعت اینترنت واقعا کاربردی هستند؟

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

آیا می توانیم ترافیک مصرفی اینترنت را کاهش بدهیم؟ آیا می توانیم پهنای باند اینترنت خودمان را افزایش بدهیم ؟ پاسخ همه این سوالات و از همه مهمتر سوال چگونه سرعت اینترنت خود را بالا ببریم را در این مقاله جامع پیدا خواهید کرد که در 20 نکته به شما آموزش می دهیم که چگونه می توانید براحتی تا 20 درصد سرعت اینترنت خود را افزایش دهید ، پس تا انتها با ما باشید.

افزایش سرعت اینترنت : بالا بردن سرعت اینترنت

شاید شما به خاطر نداشته باشید اما زمانی ما از اینترنت استفاده می کردیم که چیزی به عنوان مرورگر وب یا Browser وجود نداشت ، اینترنت برای ما یک صفحه ساده Command Prompt بود که از طریق مودم های آنالوگ قدیمی ارتباط ما با دنیای اینترنت را برقرار می کرد. به خاطر دارم برای دانلود یک فایل 20 مگابایتی یک شب تا صبح بیدار ماندم تا اینترنت خدای نکرده قطع نشود تا بتوانم فایل مورد نظر را دانلود کنم.

افزایش سرعت اینترنت : بالا بردن سرعت اینترنت

هر چند امروزه با گذشت سالهای سال از فناوری های قدیمی اینترنت سرعت اینترنت با گذشته همچنان قابل مقایسه نیست اما همچنان اینترنت ایران به عنوان یکی از کند ترین و به قول دوستان ما در انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران زغال سنگی است. طبیعی است که امروزه ما نمی توانیم برای اینترنت کشور کاری انجام دهیم اما حداقل می توانیم با استفاده از یک سری تنظیمات سرعت اینترنت و سرویسی که دریافت می کنیم را بهینه سازی کنیم .

امروزه ممکن است سرعت دانلود شما بسیار بالا باشد اما سرعت باز کردن صفحات وب شما بسیار پایین باشد ، در این آموزش قصد داریم به شما انواع و اقسام روش هایی که شما می توانید سرعت اینترنت خود را بهینه سازی کنید تا صفحات وب را راحت تر استفاده کنید را به شما معرفی کنیم پس تا انتها با ما باشید و اگر مطلب را کپی می کنید حتما اسم انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران و محمد نصیری به عنوان نویسنده را فراموش نکنید :

افزایش سرعت اینترنت : بالا بردن سرعت اینترنت

از سرعت اینترنت تست بگیرید

اگر می خواهید سرعت اینترنت خود را بالا ببرید ، ابتدا باید سرعت واقعی اینترنت خود را بدانید. بسیاری از ابزارهای رایگان آنلاین وجود دارند که سرعت واقعی اینترنت شما را تخمین می زنند. کافیست فقط در گوگل کلمه Speed Test را جستجو کنید تا لیستی از این وب سایت ها یا ابزارهای رایگان به شما نمایش داده شود.حتما از چند سرویس متنوع این آزمایش ها را انجام دهید و به یک سرویس آنلاین اکتفا نکنید ، بعضا برخی از Browser ها دارای Plugin هایی هستند که به شما سرعت اتصال اینترنت را اطلاع می دهند از آنها نیز می توانید استفاده کنید.

توجه کنید که نتایج همانطوری که اشاره کردیم در ابزارهای مختلف متفاوت است ، حتی ممکن است یک ابزار در تست مجدد سرعت نتیجه ای متفاوت از دفعه قبلی را نمایش دهد ، این به خاطر این است که سرور مربوطه در محل های مختلف دنیا قرار دارد و همین موضوع می تواند در سرعت اینترنت در لحظه تفاوت هایی ایجاد کند. سعی کنید همیشه میانگین سرعتی که از ابزارها دریافت می کنید را در نظر بگیرید ، یکی از بهترین ابزارهای مورد استفاده از نظر من وب سایت SpeedTest می باشد.

مقایسه سرعت واقعی و سرعت اعلامی

طبق قراردادی که با شرکت ISP خود دارید سرویس مربوطه ای که در قرارداد وجود دارد را با سرعتی که دریافت می کنید مقایسه کنید.برخی از ISP های دوست داشتنی به جای اینکه سرویس واقعی را ارائه دهند حداکثر سرعت ممکن را که در برخی اوقات ممکن است روی سرویس شما قابل ارائه باشد را به عنوان سرعت سرویس در قرار داد عنوان می کنند که این سرعت معمولا فقط در شرایط ایده آل بدست می آید و شرکت ها نمی توانند گارانتی کنند که سرویس شما همیشه این سرعت را خواهد داشت.

اگر واقعا احساس می کنید که سرعتی که بابت آن پول پرداخت می کنید با متناسب با سرویسی نیست که در قرارداد آمده است با ISP مربوطه تماس بگیرید و از آنها این موضوع را پیگیری کنید. به یک نکته توجه کنید که همه اینترنت هایی که در ایران ارائه می شود سرعت واقعی ندارند اگر به شما می گویند سرویس شما 126 کیلوبیت بر ثانیه سرعت دارد حداکثر سرعت شما یک هشتم این مقدار است زیرا در ایران هر لینک اینترنت بصورت معمول بین 8 نفر تقسیم می شود ، اگر سرعت 128 دریافت کرده اید انتظار سرعتی معادل 16 تا 20 را در Speed Test داشته باشید نه بیشتر ، خوشحال باشید که سرویس شما به بیش از 20 نفر داده نمی شود.

افزایش سرعت اینترنت : بالا بردن سرعت اینترنت

خاموش روشن کردن مودم

برخی اوقات یک روشن و خاموش کردن ساده مودم می تواند باعث بالا رفتن سرعت اینترنت شما شود. این در واقع یک شوک به مودم است که ارتباط خود را از نو برقرار کند. فقط حواستان باشد که در این حین اگر رمز عبور اینترنت خود را روی مودم قرار داده اید آن را همیشه داشته باشید تا در صورت ریست شدن مودم رمز شما از بین نرود. من این مشکل را خیلی زیاد با مودم های وایمکس داشتم و دارم که با یک ریست یا یک Reboot و خاموش و روشن شدن سرعت آنها زمین تا آسمان تفاوت می کند.

افزایش سرعت اینترنت : بالا بردن سرعت اینترنت

تغییر کانال بیسیم (وایرلس)

هر یک از Access Point های وایرلس ما یا به قول خودمان مودم وایرلس ما ، می تواند در کانال های مختلفی بر اساس استانداردهایی که پشتیبانی می کند کار کند. اگر در ساختمان شما افراد زیادی از یک کانال مشترک استفاده کنند ممکن است سرعت اینترنت شما کاهش پیدا کند. شما می توانید با استفاده از نرم افزارهایی مثل inSSIDer یا یک ابزار Wi-Fi Scanner کانال های موجود و خالی را پیدا کنید و به این کانال ها متصل شوید ، هم تداخل سیگنال شما کاهش پیدا می کند و هم سرعت بهتری را تجربه خواهید کرد. البته توجه کنید که قابلیت پشتیبانی از سیگنال ها و فرکانس ها مختلف باید توسط دستگاه وایرلس شما پشتیبانی شود.

افزایش سرعت اینترنت : بالا بردن سرعت اینترنت

تغییر مکان قرارگیری مودم

زمانیکه شما از تجهیزات وایرلس برای برقراری ارتباط با اینترنت استفاده می کنید ، کمبود سیگنال در محل قرارگیری دستگاه وایرلس شما یا حتی دوری شما از محل دستگاه وایرلس می تواند باعث کاهش سرعت اینترنت شما شود ، حتی این مورد می تواند باعث قطعی کامل اینترنت شما شود.اگر می توانید دستگاه را به کامپیوتر خود نزدیکتر کنید و یا خودتان به نزدیکی دستگاه بروید تا سیگنال بهتری دریافت کنید. اگر از روترهای وایرلس قدیمی استفاده می کنید پیشنهاد می کنم حتما دستگاه جدیدی تهیه کنید چون روترهای قدیمی سیگنال ضعیفتری دارند 

کابل های کثیف و خاک خورده ای که به مودم وایرلس شما متصل می شوند می توانند باعث کاهش سرعت شما شوند ترجیجا همیشه از کابل های نو و ساخت کمپانی برای متصل کردن دستگاه استفاده کنید ، حتما داخل دستگاه خود را حدالمقدور با بادزن ( Blowers ) تمیز کنید. اگر دستگاه شما در نزدیکی تجهیزاتی است که Noise تولید می کنند مانند آسانسور و مایکروویو ترجیجا محل آنرا عوض کنید تا تداخل و تضعیف سیگنال نداشته باشید.

افزایش سرعت اینترنت : بالا بردن سرعت اینترنت

استفاده از کابل به جای وایرلس

تا جاییکه ممکن است با استفاده از کابل تجهیزات خود را به اینترنت متصل کنید ، استفاده از وایرلس همیشه خواه ناخواه تضعیف و نوسان سیگنال را دارد و این در حالی است که شما در کابل تضعیف سیگنال و نویز را تا حدود زیادی نخواهید داشت و همچنین مطمئن هستید که افراد دیگری به غیر از شما از سرویس اینترنت شما استفاده نمی کنند. سعی کنید از کابل استفاده کنید مگر اینکه دستگاه هایی مثل تبلت و گوشی هوشمند داشته باشید که در این خصوص راهکاری به غیر از استفاده از وایرلس نخواهید داشت.

افزایش سرعت اینترنت : بالا بردن سرعت اینترنت

بالا بردن امنیت شبکه

اگر شبکه وایرلس شما رمز عبور ندارد ، افرادی به غیر از شما می توانند اطلاعات رد و بدل شده شما را شنود کنند و از همه مهمتر از پهنای باند اینترنتی شما استفاده کنند و آن را تمامی کنند. اینترنت مفتی آرزوی هر آدمی در دنیا است و هیچکس از داشتن آن ناراحت نمی شود حتی برادرتان و زمانیکه این اینترنت رایگان به دست کسی بیوفتد تا تهش را در نیاورد ول کن نیست. مطمئن شوید که شبکه بیسیم شما امن شده است ، برای اینکار می توانید به مقاله زیر در انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران با عنوان آموزش 5 راه برای امن کردن شبکه وای فای (WiFi) خانگی مراجعه کنید.

افزایش سرعت اینترنت : بالا بردن سرعت اینترنت

بررسی Splitter خط ADSL

زمانیکه شما خط DSL منزل را فعال می کنید ، برای اینکه بتوانید همزمان از سرویس اینترنت و خط تلفن استفاده کنید حتما باید از دستگاهی به نام تقسیم کننده یا Splitter استفاده کنید ، این دستگاه یک ورودی خط تلفن و دو خروجی برای مودم و برای خط تلفن دارد ، مطمئن شوید که این دستگاه سالم است و مشکلی ندارد و همچنین مطمئن شوید که جای تلفن و مودم را به اشتباه متصل نکرده باشید. این دستگاه به شدت می تواند کیفیت خط اینترنت شما را تحت تاثیر قرار دهد مخصوصا زمانیکه تلفن شما زنگ می خورد.

بالا بردن سرعت اینترنت : افزایش سرعت اینترنت

عدم استفاده از چند دستگاه

زمانیکه می خواهید بصورت دائم از یک سرویس وب اینترنتی استفاده کنید دستگاه هایی مثل تلبت ، گوشی های هوشمند ، تلوزیون های هوشمند و Set-Top Box ها را یا خاموش کنید و یا اینترنت آنها را قطع کنید ، اگر تعداد دستگاه زیادی همزمان بخواهد از سرویس های اینترنتی استفاده کند خود به خود باعث کندی اینترنت شما خواهد شد ، همیشه اگر از سرویس ها بصورت تخصصی استفاده کنید ، هر کدام از این تجهیزات می تواند پهنای باند اضافه بلا استفاده ای را از سرویس اینترنتی شما بگیرند

بالا بردن سرعت اینترنت : افزایش سرعت اینترنت

انجام اسکن امنیتی

ویروس ها ، کرم ها ، Adware ها و بسیاری از بدافزارهای امروزی می توانند به شدت باعث کاهش پهنای باند اینترنتی شما شوند ، حتی این بدافزارها می توانند سیستم شما را نیز در این حین کند کنند. همیشه در دفعات زمانی معین با استفاده از آنتی ویروس های مناسب دستگاه خود را اسکن کنید ، آنتی ویروس خود را همیشه بروز نگه دارید تا جدیدترین بدافزارها را بتواند شناسایی کند.

اگر تا کنون بر روی سیستم خود آنتی ویروس مطمئنی نداشته اید مطمئن شوید که از این بعد این مورد را خواهید داشت از طرفی می توانید به مطلب بنده در انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران در خصوص انتخاب آنتی ویروس مراجعه کنید و یک آنتی ویروس رایگان تهیه کنید. البته سعی کنید همیشه موارد امنیتی را روی سیستم خود رعایت کنید چون همیشه آنتی ویروس ها قابل اعتماد نیستند ، سعی کنید از آنتی ویروس های اصلی استفاده کنید.

بالا بردن سرعت اینترنت : افزایش سرعت اینترنت

کش مرورگر را پاک کنید

همیشه زمانیکه شما مشغول گشت و گذار در صفحات وب هستید مرورگر شما اطلاعاتی در خصوص این وب سایت ها را در Cache خود ذخیره می کند تا بتواند در دفعات بازدید بعدی شما از وب سایت سرعت بهتری را به شما ارائه دهد. به مرور زمان به دلیل انباشته شدن اطلاعات زیاد در Cache مرورگر سرعت باز شدن صفحات وب کند می شود ، اگر در چنین مواقعی شما Cache مرورگر را پاک کنید سرعت بهتری را تجربه خواهید کرد و کارایی مرورگر شما نیز بهبود می یابد. برای پاک کردن محتویات Cache مرورگر پیشنهاد می کنم از نرم افزار Ccleaner استفاده کنید که از همین لینک قابل مشاهده و دانلود می باشد.

بالا بردن سرعت اینترنت : افزایش سرعت اینترنت

حذف ابزارهای بلا استفاده در مرورگر

تقریبا همه نرم افزارهایی که امروزه آنها را نصب می کنید بر روی خودشان یک Toolbar دارند که خواسته یا ناخواسته بر روی سیستم شما نصب می شود ، به مرور زمان تعداد این Toolbar ها به حدی زیاد می شود که کارایی مرورگر را دچار اختلال می کند و شما باید از شر آنها خلاص شوید. با توجه به اینکه Toolbar ها به وب سایت های تبلیغاتی خود متصل می شوند و دانلود و آپلود اطلاعات برای تبلیغات دارند باعث کندی مرورگر شما می شوند و همین موضوع باعث کندی و استفاده بیهوده از پهنای باند اینترنت نیز می شود. همیشه Toolbar های اضافی را از روی سیستم حذف کنید اینکار معمولا در قسمتی به نام Add-On یا Toolbars در مرورگرها قابل تنظیم است.

بالا بردن سرعت اینترنت : افزایش سرعت اینترنت

به روز رسانی مرورگر

همیشه تیم نرم افزار تولید کننده مرورگرهای اینترنتی مشغول بروز رسانی و بهتر کردن کارایی این نرم افزارها هستند ، با بروز رسانی این مرورگرها به آخرین نسخه ، هم کارایی آنها بهتر خواهد شد و هم سرعت بهتری را معمولا ارائه می دهند. شما براحتی با مراجعه به وب سایت تولید کننده مرورگر می توانید از قسمت Download آخرین نسخه آن را دانلود و نصب کنید.

بالا بردن سرعت اینترنت : افزایش سرعت اینترنت

تغییر دادن مرورگر

اگر همچنان از محصول کذائی به نام Internet Explorer استفاده می کنید در سریعترین زمان ممکن دل از این نرم افزار افتضاح بکنید و به یکی دیگر از مرورگرهای پرسرعت مثل Google Quorum یا Firefox سویچ کنید ، متاسفانه مایکروسافت هنوز اقرار نکرده است که چه اشتباهی با ارائه IE به دنیای فناوری اطلاعات مرتکب شده است اما هم ما می دانیم و هم شما می دانید که از این IE نباید استفاده کرد. مرورگر پیشفرض ویندوز سرعت پایینتر و کارایی پایینتری نسبت به نرم افزارهای تخصصی مثل Firefox یا Quorum ارائه می کنند.

بالا بردن سرعت اینترنت : افزایش سرعت اینترنت

نکته 15 افزایش سرعت اینترنت : تمیر کردن هارد دیسک

اگر کامپیوتر شما کند شده است همین موضوع می تواند مرورگر شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد و به نظر برسد که سرعت اینترنت شما پایین است ، با استفاده از نرم افزاری که قبلا هم معرفی کردیم Ccleaner و انتخاب تمام گزینه ها کلیه داده های بلااستفاده و غیر ضروری را از روی سیستم حذف کنید و همچنین کلیدهای رجیستری مشکل دار را نیز تعمیر کنید. در چنین مواقعی انتخاب گزینه آخر این نرم افزار که به نام Wipe Free Space می باشد بسیار کاربردی است.

بالا بردن سرعت اینترنت : افزایش سرعت اینترنت

Shutdown کنید

کامپیوترها هم مثل انسان ها خسته می شوند و هر چند وقت یکبار باید به آنها استراحت داده شود ، همیشه سعی کنید کامپیوتر خود را زمانیکه استفاده نمی کنید Shutdown کنید ، اینکار به کامپیوتر استراحت می دهد و از کند شدن آن در آینده جلوگیری می کند ، از کامپیوتر خود بصورت دائمی و 24 ساعته روشن استفاده نکنید ، همیشه نرم افزارهای روی سیستم را به همراه سیستم عامل در حالت Automatic Update قرار دهید تا آخرین بسته های امنیتی نرم افزارها نصب شود ، اینکار نیز باعث بالا رفتن سرعت می شود.

بالا بردن سرعت اینترنت : افزایش سرعت اینترنت

حذف برنامه های پهنای باند خور

بسیاری از نرم افزارها وجود دارند که بصورت ناخواسته پهنای باند اینترنتی شما را استفاده می کنند و ممکن است شما اصلا از این موضوع اطلاعی نداشته باشید. در قسمت Add Remove Programs خود جستجو کنید و به دنبال نرم افزارهای ناشناسی بگردید که می دانید آنها را نصب نکرده اید یا دیگر از آنها استفاده ای نمی کنید ، البته همیشه قبل از حذف یک نرم افزار جستجویی انجام دهید تا از هویت اصلی نرم افزار مربوطه آگاه شوید. بیشتر این نرم افزارها تبلیغاتی هستند و در حین نصب نرم افزار دیگری بر روی سیستم شما بصورت ناخواسته نصب می شوند.

بالا بردن سرعت اینترنت : افزایش سرعت اینترنت

استفاده از DNS سرور مناسب

همیشه سعی کنید از آدرس های DNS سرورهای اینترنتی معتبر برای کارت شبکه خود استفاده کنید ، معمولا به آدرس های DNS سرورهای ISP های ایرانی اعتباری نیست و ممکن است وب سایت ها اصلا برای شما باز نشوند ، ترجیحا از آدرس های 8.8.8.8 که DNS سرور شرکت گوگل می باشد و همچنین 4.2.2.4 که DNS سرور شرکت Sun می باشد استفاده کنید.

بالا بردن سرعت اینترنت : افزایش سرعت اینترنت

تنظیمات سرعت در رجیستری

برخی از ترفند های رجیستری وجود دارند که بعضا می توانند سرعت اینترنتی شما را افزایش دهند ، البته منظور از افزایش بهینه سازی است نه افزایش واقعی سرعت اینترنت ، برای انجام اولین تنظیم از این سری تنظیمات به آدرس زیر در تنظیمات رجیستری بروید :

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Setting

بعد از اینکه به مسیر بالا رفتید کافیست به دنبال کلید های رجیستری ای به نامهای MaxConnectionsPerServer و MaxConnectionPerl_OServer بگردید، اگرنبود کلیک راست کرده واز منوی new یک متغیر از نوع DWORD بسازید و به آن نام MaxConnectionsPerServer را بدهید سپس آن را باز کرده و عدد 8 را یک بار تایپ کنید و OK را بزنید. از منوی new یک متغیر از نوع DWORD بسازید و به آن نام MaxConnectionPerl_OServer را بدهید سپس آن را باز کرده و حرف a را بزنید سپس ok کنید . برای دیدن نتیجه یک بار رایانه را Restart کنید. فراموش نکنید کلیدهای بزرگ و کوچک دقیقا چیزی باشد که در بالا مشاهده می کنید.

بالا بردن سرعت اینترنت : افزایش سرعت اینترنت

ویندوز را بهینه کنید

توجه کنید که سیستم عامل ویندوز شرکت مایکروسافت نزدیک به 20 درصد از پهنای باند اینترنت کاربر را برای فعالیت‌هایی مانند بروز رسانی ویندوز رزرو کرده است. شما می‌توانید این 20 درصد را به پهنای باند خود بازگردانید. برای این کار کافی است ، ابتدا بر روی Run در منوی استارت کلیک کنید و بعد از تایپ کردن کلمه gpedit.msc وارد مسیر زیر از Policy های ویندوز شوید :

Local Computer Policy > Computer Configuration > Administrative Templates

در این قسمت گزینه Network را انتخاب نموده و سپس بر روی QOS Packet Scheduler کلیک کنید. حالا باید بر روی گزینه Limit Reservable Bandwidth دابل‌کلیک کنید. با باز شدن پنجره، مشاهده می‌کنید که عبارت Not Configured درج شده است. اما حقیقت این است که در تب Explain، به صورت پیش‌فرض Packet Scheduler نزدیک به 20 درصد از پهنای‌باند را محدود کرده است.برای باز گرداندن این 20 درصد ابتدا باید Reservable Bandwidth را در حالت Enabled قرار دهید و سپس مقدار آن را برابر صفر کنید. این کار باعث می‌شود، ویندوز پهنای باندی برای خود رزرو نکند. البته فراموش نکنید قبل از اعمال همه این موارد سیستم عامل را Restart کنید.

نتیجه گیری در افزایش و بالا بردن سرعت اینترنت

حالا می توانید به ابتدای این مطلب مراجعه کنید و مجددا سوالات ابتدای مقاله را مرور کنید. آیا واقعا راهکاری برای افزایش واقعی سرعت اینترنت در اینترنت خانگی یا اینترنت همراه وجود دارد؟ آیا ترفندهای بالا بردن سرعت اینترنت واقعا کاربردی هستند؟ آیا می توانیم ترافیک مصرفی اینترنت را کاهش بدهیم؟ آیا می توانیم پهنای باند اینترنت خودمان را افزایش بدهیم ؟ لطفا نکات آموزش افزایش سرعت اینترنتی که به شما در این مطلب آموزش داده شد را تست کنید . اگر شما هم نکته ای به نظرتان می رسد خوشحال می شویم از آن استفاده کنیم. 

  • مهمترین دلایل کندی اینترنت چیست؟

    اگر فرض کنیم که سرویس دهنده شما مشکلی ندارد به ترتیب : سرویس آپدیت ویندوز ، نصب شدن ابزارهای زیاد بر روی مرورگر ، نصب شدن نرم افزارهاییکه در پس زمینه به اینترنت متصل می شوند ، مشکلات تنظیمات کارت شبکه اشتباه ، آدرس اشتباه در DNS سرور ، کش شدن های زیاد و البته مشکلات کلیدهای رجیستری خراب شده ، تمیزکاری نکردن هارد دیسک برای مدت زیاد ، استفاده از مرورگرهای بسیار کند ، به روز رسانی نکردن مرورگر و درگیر شدن با انواع ویروس و بدافزار از مهمترین دلایل کند شدن اینترنت سیستم شما هستند
  • چگونه سرعت اینترنت را بالا ببریم؟

    سرویس آپدیت ویندوز را غیرفعال کنید ، ابزارها و نرم افزارهای زیادی و بلااستفاده در ویندوز و مرورگر را حذف کنید ، آدرس DNS سرور سریعتری انتخاب کنید ، کش مرورگر و کش DNS و سیستم را پاک کنید ، کلیدهای رجیستری خراب شده را تعمیر کنید ، ویندوز را با ابزاری مثل Ccleaner تمیز کنید ، مرورگر خود را به روز رسانی کنید ، در صورت نیاز مروگر خود را تغییر بدهید ، حتما از یک آنتی ویروس خوب برای اسکن سیستم استفاده کنید.

محمد نصیری
محمد نصیری

بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

محمد نصیری هستم ، هکر قانونمند و کارشناس امنیت سایبری ، سابقه همکاری با بیش از 50 سازمان دولتی ، خصوصی ، نظامی و انتظامی در قالب مشاور ، مدرس و مدیر پروژه ، مدرس دوره های تخصص شبکه ، امنیت ، هک و نفوذ ، در حال حاضر در ایران دیگه رسما فعالیتی غیر از مشاوره انجام نمیدم و مقیم کشور ترکیه هستم ، عاشق آموزش و تدریس هستم و به همین دلیل دوره های آموزشی که ضبط می کنم در دنیا بی نظیر هستند.

نظرات