علیرضا فاضلی
طراح وب و گرافیست

آموزش حل مشکل فارسی کردن اعداد در ورد و تایپ فارسی اعداد

قطعا برای شما هم پیش آمده است زمانی که میخواهید از اعداد در نرم افزار ورد استفاده کنید تمامی اعداد به زبان انگلیسی برایتان تایپ میشود این در حالی است که مطالب شما فارسی و فونت شما نیز فارسی میباشد اما همچنان این مشکل پابرجاست ما میخواهیم در این مقاله سه راه برای حل این مشکل ارائه کنیم پس مراحل زیر را با ما همراه باشید :

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

فارسی نویسی اعداد در word

 مرحله اول :

ابتدا از تب layout از قسمت page setup روی لانچر کلیک کنید سپس از بخش section direction روی گزینه right-to-left کلیک کنید و در قسمت  apply to گزینه whole document را انتخاب کنید و در نهایت ok  نمایید. روی فهرست تان کلیک کنید و  گزینه update  را بزنید. از پنجره باز شده گزینه update intire table  را انتخاب کنید و روی ok کلیک کنید تا عملیات فارسی سازی اعداد در ورد با موفقیت انجام شود.

حل مشکل فارسی کردن اعداد در ورد

مرحله دوم :

آسان ترین راه برای فارسی کردن اعداد در مطالب ورد این مرحله بنظر میرسد ، ابتدا کل متن خود را به حالت انتخاب در بیاورید و  سپس از منو home گزینه راست به چپ را انتخاب کنید هنوز اعداد شما انگلیسی است ، صبور باشید ، یکبار کل متن تایپ شده خود را انتخاب کنید و آن را آپدیت کنید دقت کنید که بروی گزینه  only update page number کلیک کنید اگر خواستید میتوانید از کلید های ترکیبی control + p نیز استفاده کنید با این کار شما به حالت پرینت منتقل میشوید. سپس گزینه Esc را فشار دهید تا اعداد موجود در صفحات شما فارسی شود.

بیشتر بدانید : حل مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ

مرحله سوم :

در این مرحله با تغییر جهت نوشتاری پاراگراف های متنی خود به صورت خودکار از قسمت home  روی paragraph کلیک کنید و از پنجره ای که باز میشود گزینه راست به چپ را انتخاب کنید و بر روی گزینه set as defult بزنید و بعد روی ok  بزنید حالا روی گزینه update کلیک کنید تا از پنجره باز شده گزینه update intire table انتخاب کنید و سپس  ok  را بزنید تا به صورت اتوماتیک بروز شوند.

فارسی کردن اعداد در ورد

مراحل بالا برای تغییر اعداد انگلیسی به فارسی در فهرست مطالب نوشته شده میباشد. در قسمت پایانی این مقاله میخواهیم اعداد انگلیسی در ورد (نه در فهرست) را به فارسی تبدیل کنیم پس همراه ما باشید :

حل مشکل فارسی کردن اعداد در word

ابتدا برنامه Microsoft word  را باز کنید و به منوی file  بروید و از منوی سمت چپ گزینه option  را انتخاب کنید و سپس از منوی باز شده در سمت چپ صفحه گزینه advanced را انتخاب کنید و از بخش show document content  گزینه numeral  را روی context قرار دهید تا تمامی اعداد شما در برنامه word به صورت فارسی تایپ شود. برای سهولت در انجام برای شما ویدئو این عملیات را نیز قرار داده ایم :


رفع مشکل انگلیسی شدن اعداد در تایپ فارسی ورد (Word)

چگونه مشکل انگلیسی شدن اعداد در تایپ فارسی را حل کنیم؟ در ادامه و تکمیل این موضوع موارد زیر را یادآور می شوم تا برای همیشه با مشکل تایپ فارسی یا انگلیسی خداحافظی کنید: از مسیر

 File -> Option ->Advanced ->Show document content
چرا در هنگام تایپ فارسی در Word، اعداد به صورت انگلیسی تایپ می شوند؟


  • اگر گزینه Numeral را بر روی Context تنظیم کنید، اعداد بصورت فارسی نمایش داده می شوند البته بشرط اینکه کیبورد در حالت FA باشد و اگر کیبورد EN باشد اعداد انگلیسی نمایش داده می شوند،
  • امّا اگر Numeral را در حالت Hindi قرار دهید، کیبورد در هر حالتی (FA/EN) که باشد، اعداد بصورت فارسی نمایش داده می شوند.
  • و اگر Numeral را در حالت Arabic قرار دهید، کیبورد هر حالتی که باشد، اعداد بصورت انگلیسی نمایش داده می شوند.
  • حالت System در Numeral نیز تقریباً مشابه Context است.

نکته ی دیگری که در بحث نمایش اعداد باید مد نظر قرار گیرد، علاوه بر بحث فونت(فارسی یا انگلیسی)، توجّه به تنظیم حالت Right To left یا Left To Right هنگام تایپ (فارسی یا انگلیسی) است.


علیرضا فاضلی
علیرضا فاضلی

طراح وب و گرافیست

من علیرضا هستم ، سالهاست که در حوزه طراحی سایت بصورت تخصصی فعالیت می کنم . تخصص های اصلی من در حوزه آموزش وردپرس ، آموزش نرم افزارهای گرافیکی و بصورت کلی هر چیزی در حوزه وب هست ... عاشق آموزش و یادگیری هستم.

نظرات