محمود کیاستی
مدرس دوره های ICDL

آموزش حذف Section Break در ورد ( Word ) به روشهای مختلف

چگونه Section Break در ورد را حذف کنیم؟ احتمالاً تاکنون برای تهیّه مقالات و یا پایان نامه ها مجبور به استفاده از قابلیت Section Break در نرم افزار Word شده اید و اگر با آن و کاربردهایش آَشنائی ندارید میتوانید از این لینک بهره برداری نمائید. حال ممکن است بنا به دلایلی مثلاً ایجاد اشتباهی Section Break در جایی نامناسب، مجبور به حذف Section Break شوید. در این نکته قصد داریم که روش¬های مختلف انجام این کار را توضیح دهیم.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

روش اوّل حذف Section Break

اگر در نمای Print Layout هستید، میتوانید به راحتی با انتخاب گزینه Show/Hide از گروه Paragraph از منوی Home، علائم غیر چاپی در سند (Document) را همانند تصویر زیر نمایان سازید:

وب سایت توسینسو

همانگونه که ملاحظه مینمائید Section Break ایجاد شده در دو سطر نقطه چین مشخص می گردد (در تصویر بالا با کادری قرمز رنگ مشخص گردیده است.) حال کافیست برای حذف آن در ابتدای سطرِ نقطه چینها کلیک کنید و یا دابل کلیک کنید تا کل نقطه چینها بصورت Highlight درآیند همانند تصویر زیر:

وب سایت توسینسو

سپس با فشردن کلید Delete از کیبورد، Section Break حذف خواهد شد.

روش دوّم حذف Section Break

استفاده از نمای Draft View میباشد. بدین صورت که ابتدا همانند تصویر زیر از طریق منوی View در قسمت Views گزینه Draft را انتخاب نمائید:

وب سایت توسینسو

همانگونه که در تصویر زیر ملاحظه مینمائید در این نما نیز، Section Break بصورت دو سطر نقطه چین نمایان میگردد:

وب سایت توسینسو

حال برای حذف آن کافیست؛ مکان Section Break مورد نظر را یافته و سپس در نقطه چین کلیک نموده و کلید Delete را بفشارید.


محمود کیاستی
محمود کیاستی

مدرس دوره های ICDL

محمود کیاستی ، مدرس و مشاور در حوزه های گرافیک و طراحی ، متخصص در حوزه نرم افزارهای Photoshop ، InDesign و illustrator .. مدرس دوره های مهارت های هفتگانه و ICDL پیشرفته ، کارشناس شبکه ها و سرویس های مبتنی بر زیرساخت های مایکروسافت و ...

نظرات