فرهاد خانلری
کارشناس ارشد شبکه مایکروسافت

آموزش استفاده از تابع معکوس متن ( Reverse ) در اکسل

چگونه از تابع معکوس متن یا Reverse در Excel استفاده کنیم؟ شاید یه مواقعی نیاز باشه تو اکسل هر چی تایپ میکنی برعکس بشه مثلاً 123 بشه 321 ، برای این کار باید یک تابع در کد نویسی اکسل که میشه ماژول های برنامه نویسی VB بنویسید.میدانید که برای فرمول نوشتن نیاز هست که ابتدای فرمول از کارکتر مساوی استفاده کنید = سپس اقدام به نوشتن فرمول کنید در تصویر زیر میبینیم که ما به صورت Default هیچ تابعی به نام Reverse نداریم .

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
کد نویسی در اکسل

برای شروع نوشتن این تابع ابتدا اکسل رو باز کنید سپس برای ورود به محیط کد نویسی ALT+F11 رو فشار بدید تا به محیط کد نویسی بروید و سپس از منوی Insert گزینه Module رو انتخاب کنید(طبق تصاویر زیر)

کد نویسی در اکسل

سپس کد مربوطه رو باید وارد کنید طبق تصویر زیر

کد نویسی در اکسل

حال به محیط اکسل باز میگردیم اکسل ما دارای یک Alarm هست یک هشدار امنیتی طبق تصاویر زیر عمل میکنیم

کد نویسی در اکسل
کد نویسی در اکسل

خب حالا تست میکنیم تابع مورد نظرمان را ضمن اینکه در تصاویر میبینید تابع Reverse که قبلاً در لیست موجود نبوده به این لیست توسط کد نویسی اضافه گردیده است.

کد نویسی در اکسل
وب سایت توسینسو

فرهاد خانلری
فرهاد خانلری

کارشناس ارشد شبکه مایکروسافت

فرهاد خانلری ، مدرس شبکه و برنامه نویسی مبتنی بر زیرساخت های مایکروسافت ، سابقه فعالیت در موسسات و مراکز دولتی در قالب پروژه ، مشاوره و تدریس ، برنامه نویسی ++C ، سی شارپ و دات نت ، متخصص و مدرس شبکه های مبتنی بر سیستم عاملهای مایکروسافت و سرویس های مربوطه ، سخت افزار و ...

نظرات