Loading…

جزیره مبانی کامپیوتر و مهارت های هفتگانه

ارسال کننده: m.kia
محمود کیاستی ، مدرس و مشاور در حوزه های گرافیک و طراحی ، متخصص در حوزه نرم افزارهای Photoshop ، InDesign و illustrator .. مدرس دوره های مهارت های هفتگانه و ICDL پیشرفته ، کارشناس شبکه ها و سرویس های مبتنی بر زیرساخت های مایکروسافت و ...
ارسال پیام خصوصی
امتیازات این مطلب
نکته: جستجوی همزمان در چندین WorkSheet از اکسل
اگر از اکسل به صورت روزمره استفاده میکنید، حتماً نیاز به جستجوی برخی اطلاعات در WorkSheet یا کاربرگهای مختلف این نرم افزار پیدا کرده اید و برای این موضوع ممکن است به صورت جداگانه هر یک از کاربرگها را باز نموده و اقدام به جستجو کنید که این موضوع خصوصاٌ زمانی که تعداد کاربرگها زیاد باشد بسیار وقت گیر و پر دردسر است. حال اینکه شما میتوانید خیلی راحت و سریع، اطلاعات مورد نظر خود را به صورت همزمان در تمامی کاربرگها جستجو کنید، یعنی صرفاً یکبار در هر فایل اکسل اقدام به جستجو کنید. برای این منظور ابتدا فایل اکسل خود را باز نموده و سپس ضمن نگه داشتن کلید Ctrl، بر روی عنوان هر یک از کاربرگهای مورد نظر خود کلیک کنید، سپس میتوانید کلید Ctrl را رها کرده و در یکی از کاربرگهای انتخاب شده، ناحیه جستجوی خود را مشخص کنید و سپس کلیدها Ctrl+F را بفشارید تا ویزارد Find & Replace باز شود و عبارت مورد نظر خود را وارد نمائید:
Image

پس از کلیک نمودن بر روی گزینه Find All، همانند تصویر زیر تمامی نتایج جستجو به تفکیک کاربرگ برای شما لیست میشود که با کلیک نمودن بر روی هر یک، مستقیماً به سلول مورد نظر ارجاع داده میشوید:
Image


نویسنده: محمود کیاستی
منبع: انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران
نشر و کپی برداری صرفاً با ذکر نام منبع و نویسنده، مجاز می باشد
دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است

برای ارسال نظر وارد شوید.