فرهاد خانلری
کارشناس ارشد شبکه مایکروسافت

آموزش ساخت فلش قابل بوت (Bootable) ویندوز 10

قبلاً در این انجمن آموزش های متعددی را در خصوص نصب ویندوز از طریق FLASH دیده ایم اما در این مطلب قصد داریم در 6 قدم ویندوز 10 رو توسط فلش مموری نصب کنیم ،ابتدا میتوانید توسط لینک زیر اقدام به دانلود این ویندوز در نسخه های 32 و 64 بیتی کنید.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
سرفصل های این مطلب
  1. نصب نسخه Technical ویندوز ۱۰

همانطور که مدانید ویندوز ها را هم میتوان بر روی بر روی ماشین‌ های مجازی مانند VMware نصب کرد و هم به صورت عادی مثل استفاده از سیستم عامل دوم که در این مطلب این روش را خواهیم گفت ، همانگونه که مطلع شدید غول نرم افزاری جهان یعنی شرکت مایکروسافت چند ماهی میشود که ویندوز ۱۰ رو رسماً رونمایی کرده است .

جهت نصب جدیدترین ویندوز شما نیاز به سیستمی دارد که حداقل‌ پردازنده‌ای با ۱ گیگاهرتزی ، ۱ گیگابایت حافظه رم (یا Ram G2 برای نسخه ۶۴ بیتی) و حداقل ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی یا هارد را لازم دارید ، ضمناً یک فلش ۴ گیگابایتی برای نسخه 32 بیتی و یا ۸ گیگابایت برای نسخه ۶۴ بیتی لازم دارید و در نهایت یک ابزار برای ایجاد USB قابل بوت به نام Refus مورد نیاز شما هست که این ابزار را میتوانید از لینک زیر دریافت نمایید.

نصب ویندوز 10 از روی فلش

نصب نسخه Technical ویندوز ۱۰

وب سایت توسینسو

قرار بر این بودکه این نصب در 6 قدم صورت پذیرد ، قدم اول دانلود این نسخه بود که در لینک فوق معرفی شده است ، قدم ودم نیز دریافت و نصب ابزار رایگان Refus بود که باید راه اندازی کنید. قدم بعدی ابزار Rufus را اجرا کرده سپس فلش ای که از قبل آماده کردید و خالی از اطلاعات هست را در این نرم افزار انتخاب کنید پس از انتخاب در قسمت Device فلش به شما نمایش داده خواهد شد.

نصب ویندوز 10

در قدم بعدی یادتان باشد حتماً تیک گزینه Create a bootable disk using را بزنید تا فلش شما به صورت Bootable گردد سپس ویندوزی را که در قدم اول دانلود کردید و به صورت فایل ISO هست را همانند تصویر انتخاب کنید و در نهایت Start را کلیک کنید ، قدم بعدی شما خوردن یک فنجان چای است چون در حدود نیم ساعتی این عملیات طول خواهد کشید سپس Rufus با پیغام Done به ما خواهد گفت که عملیات به پایان رسیده است .

نصب ویندوز10 از روی فلش

قدم بعدی و قدم آخر فلش را به سیستم مورد نظر وصل کنید و در تنظیمات بایوس بوت را بر روی Flash قرار دهید سیستم را راه اندازی کرده و نصب ویندوز 10 را از طریق لینک زیر ادامه دهید.


فرهاد خانلری
فرهاد خانلری

کارشناس ارشد شبکه مایکروسافت

فرهاد خانلری ، مدرس شبکه و برنامه نویسی مبتنی بر زیرساخت های مایکروسافت ، سابقه فعالیت در موسسات و مراکز دولتی در قالب پروژه ، مشاوره و تدریس ، برنامه نویسی ++C ، سی شارپ و دات نت ، متخصص و مدرس شبکه های مبتنی بر سیستم عاملهای مایکروسافت و سرویس های مربوطه ، سخت افزار و ...

نظرات