احمد نظری
مدیر مرکز آموزش مجازی پارس خراسان - سبزوار و متخصص ICDL

آموزش رمزگذاری سلول های دلخواه در اکسل (Excel)

چگونه سلول های اکسل را رمزگذاری کنیم؟ یکی از موارد بسیار کاربردی در مجموعه نرم افزاری آفیس قابلیت رمزگذاری کردن فایل ها می باشد. در نرم افزار اکسل هم این قابلیت وجود دارد و بسیار کاربردی هست با توجه به اینکه قبلا در همین وب سایت زحمت رمگذاری روی فایل ها و کاربرگ های اکسل رو توضیح داده اند ، بنده امروز قصد دارم طریقه قفل کردن سلول های مورد نظر و دلخواه شما در اکسل را آموزش دهم.برای اینکار ابتدا ما برای مشخص بودن محدوده که قرار هست روی آن رمزگذاری را انجام دهیم به رنگ متفاوت و دارای عدد می کنیم.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
وب سایت توسینسو

سپس کلیه سلول های آن Sheet را انتخاب می کنیم و با کلیلک راست کردن روی قسمت انتخابی به بخش Format cell می رویم در کادر Format cell به سربرگ آخر Protection رفته و تیک گزینه Locked را بر می داریم. و روی OK کلیلک می کنیم.

وب سایت توسینسو

سپس محدوده مورد نظر از سلول ها را که می خواهیم قفل کنیم را انتخاب می نماییم و دوباره مسیر بالا را طی می کنیم و این بار تیک گزینه Locked را گذاشته و OK می کنیم.

وب سایت توسینسو

حالا کافیه به سر برگ Review رفته و گزینه Protect Sheet را فشرده در پنجره ظاهر شده تیک تمام گزینه ها را می زنیم تا کاربر اجازه هیچ گونه تغییری بر روی محدوده سلول های انتخابی نداشته باشد. و سپس در کادر Password to Protect رمز عبور مورد نظر را وارد کرده و Ok می کنیم

وب سایت توسینسو

در پنجره بعدی ظاهر شده نیز از ما در خواست دارد تا رمز عبور را دوباره تکرار کنیم اینکار را انجام داده و OK می کنیم.

وب سایت توسینسو

حالا به راحتی می توانیم در هر جایی غیر از محدوده قفل شده با سلول ها کار کنیم ولی به محض اینکه روی سلول های قفل شده کلیلک نماییم پیغامی مبنی بر اینکه این سلول ها قفل شده اند و باید رمز عبور را وارد کنید تا بتوانید به آنها دسترسی داشته باشید ظاهر می شود .

وب سایت توسینسو

برای اینکه رمز عبور را وارد نماییم روی عبارت Unprotect Sheet در منوی Review کلیلک می نماییم و در کادر ظاهر شده رمز عبور را وارد می نماییم . و گزینه Unprotect Sheet تبدیل به Protect Sheet می شود.

وب سایت توسینسو

امیدوارم که این آموزش مفید واقع شده باشد.


احمد نظری
احمد نظری

مدیر مرکز آموزش مجازی پارس خراسان - سبزوار و متخصص ICDL

من احمد نظری مدیر عامل هولدینگ پارس پندار نهاد نمایندگی خراسان (سبزوار) به عنوان یکی از دوستداران توسینسو هستم مدیر مرکز آموزش مجازی پارس نمایندگی خراسان /سبزوار مدیر کنسرسیوم اعتبار سنجی و ارزشیابی شرکت ها(شرکت کاوش) نمایندگی خراسان/ کارشناس نرم افزار کامپیوتر و تکنسین شبکه / مدیر ، کارشناس و مدرس اسبق دپارتمان ICT مجتمع فنی تهران نمایندگی سبزوار/ مشاور بازار کار (بصورت تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ) و مشاوره کار آفرینی در سایر حوزه های تخصصی

نظرات