علیرضا عابدینی
کارشناس ارشد فناوری اطلاعات و مدرس کامپیوتر

آموزش غیرفعال کردن Previous Versions در ویندوز

برخی مواقع بطور غیر عمد محتوای فایل کاری شما تغییر پیدا می کند و دقیقا همین موقع است که شما زانوی غم بغل می کنید و کاسه چه کنم چه کنم راه می اندازید !!! چرا که هیچ پشتیبانی از قبل تهیه نکردید ولی همین موقعست که ویندوز با قابلیت فوق به دادتون می رسه. (توی این وضعیت از هیچی که بهتره)، خوب از این حرفا که بگذریم بریم سر اصل مطلباین قابلیت برای فایلهای درایو c فعال است ولی برای فعال کردن آن برای درایوهای دیگر به صورت زیر عمل کرده.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

کلیک راست روی my computer و properties وسپس تب advance system setting و سپس system protection و انتخاب درایو مورد نظر و دکمه configure و گزینه Restore system settings and previous version of files و تنظیمات قسمت Disk Space Usage (هر چقدر فضای بیشتری اختصاص دهید مدت زمان نگهداری ورژن های قبلی فایل و پوشه بر روی ویندوز بیشتر میشود). حال برای استفاده از قابلیت previous version کافیست بر روی فایل یا پوشه مورد نظر کلیک راست و گزینه Restore previous version را انتخاب کنید در پنجره ظاهر شده شما میتوانید نسخه قبلی یک فایل و پوشه دور طول هفته،ماه و یا سال گذشته مشاهده کنید و سپس از طریق گزینه های Open،Copy و یا Restore آنرا باز،کپی و یا بازیابی کنید.

نویسنده : علیرضا(ARAF)
منبع: ITPRO
هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع و نام نویسنده دارای اشکال اخلاقی می باشد


علیرضا عابدینی
علیرضا عابدینی

کارشناس ارشد فناوری اطلاعات و مدرس کامپیوتر

کارشناس ارشد فناوری اطلاعات هستم ، مدرس دوره های کامپیوتر ، مدیر فناوری اطلاعات و دارای گواهینامه های MCSA ، CCNA ، CEH و Network Plus و خوشحالم از اینکه می تونم دانشم رو در توسینسو به اشتراک بگذارم

نظرات