Loading…

جزیره مبانی کامپیوتر و مهارت های هفتگانه

ارسال کننده: Mostafa
پیامبر اکرم (ص): علم را با نوشتن به زنجیر کشید... پس زکات علم اندکم را با به زنجیر کشیدن آن میپردازم...
ارسال پیام خصوصی
امتیازات این مطلب
نکته: تکرار سربرگ جداول در Word و Excel
نرم افزار Help desk  دانا
با سلام خدمت دوستان عزیز.
فرض کنید میخواییم یک جدول ایجاد کنیم که ممکنه چندین صفحه ادامه پیدا کنه. اگه نیاز داریم که سربرگ اون جدول با عناوینی مثل: ردیف، نام، آدرس، شماره تلفن و ... در تمامی صفحات تکرار بشه باید در word و Excel اعمال زیر رو انجام بدیم:

در نرم افزار Word:
با کلیک روی سربرگ جدول، مسیر زیر رو دنبال می کنیم:
Table Tools > Layout > Properties > Row

و عبارت Repeat as header row at the top of each page رو تیکدار می کنیم.

در نرم افزار Excel:
مسیر زیر رو دنبال می کنیم:
Page layout > Margins > Custom Margins > Sheet
و با کلیک روی فلش قرمز رنگ کادر رو به روی عبارت Rows to repeat at top ، سطر مربوط به سربرگ جدول رو انتخاب و Enter می کنیم.

موفق و پیروز باشید.

نویسنده: مصطفی سعیدفر
منبع: انجمن حرفه ای های فناوری اطلاعات ایران
هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع دارای اشکال اخلاقی می باشد
دیدگاه ها
  • ارسال توسط:
  • زمان ارسال: 50 ماه قبل
سلام ، نکته خوبی بود
من این کار رو انجام دادم و در Word جواب گرفتم
ولی در Excel وقتی انجام دادم تغییری حس نکردم
ممکنه توضیح کوتاهی بدید که در Excel چکار میکنه؟
ممنون
  • ارسال توسط:
  • زمان ارسال: 50 ماه قبل
داخل Excel موقع پرینت گرفتن بالای هر صفحه سربرگ تکرار میشه
  • ارسال توسط:
  • زمان ارسال: 50 ماه قبل
سلام. ببخشید دیر جواب میدم آقا سعید. توی Excel با گرفتن Print preview میتونی تغییر اعمال شده رو مشاهده کنین.
برای ارسال نظر وارد شوید.