آموزش فعال و غیرفعال کردن هایبرنیت (Hibernate) در ویندوز 8

بسیاری از دوستان خودم به دنبال روش رسیدن به power settings در WIN8 بودند که تصمیم را براین گرفتیم ، تا آنجایی که بتوانیم با نوشتن این مقاله به آنها کمک کنیم. در این ویندوز نسبت به قبل باید کمی کارهای بیشتری با موس و کیبوردمان انجام دهیم تا به Power Setting برسیم .دوستان عزیزم زمانی که شما در WIN8 وارد منوی power می شوید ، متوجه این موضوع می شوید که گزینه Hibernation وجود ندارد . برای آوردن آن باید از تنظیمات ویندوز که در ادامه آن را می گوییم ، اقدام کنید.حالا بی زحمت منوی Power سیستمتان را باز کنید و ببینید که چه گزینه هایی در آن وجود دارد. شما می توانید از طریق این دو راه منوی Power را مشاهده کنید. برای این کار می توان از دو روش ، که یکی win + c و دیگری win + i است ، به منوی Power برسید.بعد از زدن دکمه های بالا ، اگر شانس داشته باشید می توانید 3 گزینه Sleep ، Shut down و Restart را مشاهده کنید.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
سرفصل های این مطلب
  1. ایجاد گزینه hibernation
  2. کلام آخـر
وب سایت توسینسو
  • این نکته مهم و با ارزش را هم باید بگوییم که Hibernation در بعضی مواقع ، بسیار بهتر می تواند جاگزین Sleep شود.یعنی اگر کامپیوترتان را در حالت Sleep قرار دهید و هر وقت که خواستید دوباره با کامپیوترتان کار کنید و آن را از حالت Sleep خارج کنید ، شاهد این خواهید بود که کامپیوترتان ، تنظیماتش هیچ تغییری نکرده و ادامه همان حالت قبلی است که ما آن را Sleep کرده بودیم.
  • امااگر کامپیوترتان در حالت Sleep ، ناگهانی خاموش شود امکان اینکه نتوانید به تنظیماتتان بازگردید وجود دارد.اما با استفاده از hibernation می توانید بعد از خاموش شدن ناگهانی کامپیوترتان ، شاهد تنظیمات قبلی کامپیوترتان باشید.

ایجاد گزینه hibernation

کلیدهای Win + I را فشار دهید و همزمان روی لینک Control Panel هم کلیک کنید تا وارد پنجره تنظیمات خاموش و روشن شدن سیستمتان با نام Power Option شوید.

وب سایت توسینسو

حالا روی لینک ‘Choose what the power buttons do’ و بعد از آن روی لینک ‘Change settings that are currently unavailable کلیک کنید.

وب سایت توسینسو

و حالا scroll موستان را رو به پایین بکشید تا شاهد گزینه های Sleep ، Shut down ، Restart و Hibernation باشید و از همانجا هم تیک Hibernation را فعال کنید. و در نهایت Save Change را کلیک کنید.

وب سایت توسینسو

دوستان عزیزم بعد از انجام این تنظیمات دیگر می توانید برای دفعه های بعد ، از قسمت منوی Power ، گزینه Hibernation را مشاهده کنید.

وب سایت توسینسو

کلام آخـر

نکته ای را هم که باید در اینجا به شما بگوییم این است که همیشه و همه جا نیاز به گزینه Hibernation نیست.بلکه در خیلی مواقع کارمان با Sleep راه می افتد . چونکه Hibernation برای زمانی است که سیستممان را نخواهیم تا چند روز یا چند ده روز روشن کنیم یا به عبارتی درشو فعلا گل بگیریم و قصد این را هم داریم که تنظیماتمان هم به هم نخورد ، که در این حالت از Hibernation استفاده می کنیم. لذا لازم دانستیم که نحوه فعال کردن این گزینه را در این مقاله تقدیمتان کنیم.زیرا که در بسیاری از ویندوز ها این گزینه فعال نیست و در صورت نیاز شما دوستان ، به این امید هستیم که توانسته باشیم کمکی به شما کرده باشیم.


نظرات