سعید خلیفی
متخصص سرویس های مایکروسافت

آموزش حذف کامل آنتی ویروس های مختلف از روی کامپیوتر

چگونه آنتی ویروس را حذف کنیم؟ حتما برایتان پیش آمده که ضد ویروسی را نصب کرده اید، ولی در حذف آن مشکل دارید. برخی از این ضد ویروس ها و نرم افزارهای امنیتی آنقدر سمج هستند که حذف آنها کار راحتی نیست. گاهی آنقدر فایل DLL و یا سرویس ایجاد می کنند و یا درگیر خود میکنند که به راحتی قادر به حذف آنها و حذف کردن نشانه های آنها از روی کامپیوتر خود نیستید. نرم افزارهایی مانند Avast، BitDefender، Symantec، Kaspersky و ESET NOD32 از این قبیل هستند.با توجه به اینکه شرکت های سازنده این نرم افزارها میدانند که چه محصولات سمجی را روانه بازار کرده اند، یک نرم افزار جدا برای حذف آنها از سیستم نیز طراحی کرده اند که در زیر به برخی از آنها اشاره میکنم.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

آموزش حذف آنتی ویروس NOD32 از ویندوز | Uninstall کردن NOD32

پرسشی که خیلی از افراد از خودشان میپرسند این است: چطور نود را حذف کنم! چطور NOD32 را حذف کنم! با توجه به اینکه در شبکه های کامپیوتری در کشورمان، بیشتر از نسخه تحت شبکه NOD32 استفاده میشود، اول از این نرم افزار شروع میکنم. میدانم که خیلی از مدیران شبکه، با مشکلات حذف این ضد ویروس دست و پنجه نرم کرده اند. اسم این نرم افزار، ESET Uninstaller میباشد. فقط نکته قابل توجه این است که توصیه میشود این نرم افزار را در محیط Safe Mode اجرا کنید. همچنین میتوانید دستورات جانبی این نرم افزار را در سایت سازنده آن مشاهده کنید.

وب سایت توسینسو

آموزش حذف آنتی ویروس سیمانتک ( Symante )

چطور نورتون را حذف کنم! برای پاسخ به این پرسش، شرکت Symantec نرم افزار کوچکی را ایجاد کرده که مانع از ریزش موی مدیران شبکه میشود. اسم این نرم افزار، Norton Removal Tool می باشد.

وب سایت توسینسو

آموزش حذف آنتی ویروس کسپراسکی ( Kaspersky )

چطور کاسپرسکی را حذف کنم! پاسخ این پرسش در درون نرم افزار کوچکی به نام Kaspersky Lab Products Remover نهفته است.

وب سایت توسینسو

آموزش حذف آنتی ویروس بیت دیفندر ( BitDefender )

چطور بیت دیفندر را حذف کنم! برای این منظور، شرکت BitDefender نرم افزار کوچکی ایجاد کرد که تمامی نشانه های محصولات BitDefender را از روی سیستم پاک می کند. اسم این نرم افزار، BitDefender Uninstall Tool می باشد.

وب سایت توسینسو

همچنین برای حذف Avast از روی کامپیوتر، به مقاله ای که دوست خوبم محمد جان نوشته، در لینک زیر مراجعه کنید:

  • آیا حذف کردن همه آنتی ویروس ها مثل هم است؟

    خیر ، برخی اوقات برای حذف کردن یا Uninstall کردن آنتی ویروس ها فقط نمی توانید براحتی از Uninstall خود ویندوز استفاده کنید و باید حتما از ابزارهای جانبی که خود تولید کننده آنتی ویروس برای حذف معرفی می کند استفاده کنید و فرآیند حذف آنتی ویروس از ویندوز را انجام دهید
  • چه آنتی ویروسهایی برای حذف شدن نیاز به ابزار خاص دارند؟

    آنتی ویروس های Avast ، Symantec ، Kaspersky ، NOD32 و Bit Defender از جمله آنتی ویروس هایی هستند که برای حذف شدن ابزارهای تخصصی دارند.
  • مشکل حذف نشدن یا Uninstall نشدن آنتی ویروس ها در چیست؟

    دلایل متعددی از جمله خرابی سیستم عامل ، خرابی آنتی ویروس ، وجود بدافزارهایی که آنتی ویروس را تخریب می کنند ، تداخل کاری چند آنتی ویروس و ... باعث می شود که برخی فرآیندهای حذف آنتی ویروس با مشکل مواجه شوند که با استفاده از ابزارهای تخصصی امکان حذف آنها میسر می شود

نظرات