چگونه ایمیل بسازیم؟ آموزش ساخت جیمیل بصورت تصویری

چگونه Gmail بسازیم؟ چگونه برای خود یک ایمیل درست کنیم؟ هنگامی که یک حساب کاربری یا Account در گوگل می سازید، به سرویس های گوگل مانند YouTube، Google+، Gmail و... دسترسی پیدا می کنید. به عنوان مثال شما می توانید به وسیله حساب کاربری خود در سرویس YouTube وارد شوید و عکس و فیلم خود را به اشتراک بگذارید و همچنین در سرویس GoogleDoc می توانید اسنادتان (شامل فرم ها، مقالات و...) را درست کنید، به اشتراک بگذارید و .... گوگل اکانت شامل موارد زیر است:

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
سرفصل های این مطلب
  1. چگونگی ساخت یک اکانت گوگل
  1. آدرس Gmail
  2. پروفایل گوگل

در ادامه مقاله چگونگی ساختن موارد بالا را توضیح می دهیم.

نکته : هنگامی که شما به ثبت نام و ساختن پروفایل درگوگل اقدام می کنید یک سری اطلاعات شخصی از شما درخواست می کند. این اطلاعات باعث می شود که هنگام وارد شدن به اکانت و سرویس های گوگل در محیطی امن حضور داشته و به شما این اطمینان را می دهد که یک تجربه عالی از سرویس های گوگل را بدون هیج مشکلی تجربه کنید.

چگونگی ساخت یک اکانت گوگل

1.ابتدا به کمک مروگرتان به سایت www.google.com مراجعه کنید .

2.بر روی گزینه ی Gmail کلیک کنید.

وب سایت توسینسو


3. سپس در صفحه ی باز شده بر روی گزینه ی Create an account کلیک کنید.

وب سایت توسینسو


در صفحه بعد اطلاعات اولیه برای ساختن اکانت را از شما درخواست می کند که به توضیح آن می پردازیم.

وب سایت توسینسو


1. Name: این بخش که خود شامل دو قسمت نام و نام خانوادگی است. کاربرد این گزینه در سرویس های مختلف گوگل است که در این سرویس ها (برای مثال سندی که با دیگران به اشتراک می گذارید) نام و نام خانوادگی که در پروفایلتان تعیین کرده اید نمایش داده می شود.

2. Username: این کلمه یا عبارت (که بزودی بخشی از ایمیل و یا شناسه یا نام کاربریتان) خواهد شد، می‌تواند نام شما‌، ترکیبی از نام و نام خانوادگی و یا هر کلمه و عبارت با یا بدون معنی دیگری باشد‌. این کلمه می‌تواند ترکیبی از حروف یا حروف و اعداد و یک نقطه «.» باشد، ولی باید 6 الی 30 حرف یا حرف و عدد داشته باشد و با حرف یا عدد شروع شود این قست به حروف کوچک و بزرگ حساس نیست .

3. Password: اکانت خود را به وسیله یک رمز خوب ایمن کنید. رمز خوب دارای مشخصه ها ی زیر است:

  • از یک رمز پیچیده (ترکیب حروف و اعداد و علائم ) استفاده کنید.
  • این رمز را در ایمیل یا سایت های دیگرتان استفاده نکنید.
  • ترجیحا از یک رمز طولانی استفاده کنید به طوریکه حدس زدن آن برای دیگران مشکل باشد .
  • یادتان باشد که حداقل طول رمز باید 8 کارکتر باشد.

4. Date of birth: این گزینه به گوگل این امکان را می دهد که تنظیمات کاربری متناسب با سن هر را شخص تنظیم کند. به عنوان مثال در سرویس YouTube فیلم های متناسب با سن بیننده را به او نمایش دهد.

وب سایت توسینسو

5. Gender: کمک میکند اشخاصی که با شما در تماس هستند (به عنوان مثال چت میکنند) جنسیت شما را تشخیص دهند و هنگام چت از عبارات درست استفاده کنند به عنوان مثال در زبان انگلیسی از کلمه صحیح برای واژه "او" (he یا she ) استفاده کنند.

6. Current email address: این آدرس یک آدرس یا ایمیل اختیاری است بعنوان مثال ایمیل یا آدرسی است که از آن پیش از ایجاد این ایمیل جدید استفاده می کردید و به کاربران جدید گوگل راهی است تا کاربرانی که میخواهند آدرس او را پیدا کنند بتواتند به راحتی آن شخص را پیدا کنند و نیز راهی است برای اطمینان از اینکه رمز یا نام کاربری ایمیل جدید ساخته شده است.

7. Location: نام کشوری که در آن اقامت دارید را وارد کنید.

بعد از طی کردن این مراحل شما اکانت گوگل خود را ساخته اید.

نکته: برای ویرایش این این اطلاعات می توانید به صفحه Accunt Setting مراجعه و تغییرات مورد نظرتان را اعمال کنید.

نکته: اطلاعات مربوط به زمان تولد تنها موردی است که نمی توانید آن را تغییر دهید.

  • چگونه ایمیل بسازیم؟

    شما براحتی با چند کلیک ساده می توانید از سرویس دهنده های ایمیلی مثل گوگل به نام Gmail ، مایکروسافت به نام Outlook یا Live و یاهو به اسم Yahoo ایمیل رایگان بسازید ، در این آموزش بصورت تصویری ساخت Gmail گوگل را آموزش می دهیم.
  • ایمیل در کجاها استفاده می شود؟

    ایمیل امروزه در ثبت نام کردن در وب سایت ها ، استفاده از نرم افزارها ، نصب برنامه های اندروید و اپل ، فرآیند کلی کاری حسابهای گوگل از جمله سیستم عامل اندروید ، اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی مختلف و اساسا نامه نگاری های رسمی در فضای مجازی کاربرد دارد.
  • ساده ترین راه ساخت ایمیل چیست؟

    شما براحتی می توانید با ورود به وب سایت گوگل و رفتن به قسمت اکانت و ایجاد یک حساب کاربری ، یک ایمیل ساده در کمتر از چند دقیقه ایجاد کنید.
  • اگر پسورد جیمیل یا ایمیل را فراموش کنیم چه باید بکنیم؟

    در زمان ایجاد ایمیل از شما یا شماره تلفن ، یا یک ایمیل جانبی برای چنین مواقعی خواسته می شود که در صورت فراموشی رمز عبور می توانید ایمیل خود را بازیابی کنید ، اینکار براحتی از طریق شماره تلفن موبایل شما هم قابل انجام است.

نظرات