سیدمحمدحسین غفوری
مهندس شبكه و IT

آموزش ارسال ایمیل زمانبندی شده در جیمیل : ارسال ایمیل در زمان خاص

آیا تا به حال این سؤال برای شما پیش آمده است که چگونه می توان به صورت خودکار و زمانبندی شده به دوستان و مخاطبین خود از طریق سرویس gmail، ایمیل ارسال کرده و با به کار بردن این روش در وقت خود صرفه جویی کنید؟ در این آموزش قصد داریم با استفاده از افزونه Boomerang که در مرورگرهای Chrome و Firefox قابل نصب است این قابلیت جالب را در حساب جمیل خود ایجاد کنیم.در اینجا این روش را برای مرورگر گوگل کروم به صورت قدم به قدم انجام می دهیم.بدین منظور مراخل زیر را طی می کنیم:

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

1)نصب افزونه Boomerang از سایت زیر:

پس از باز شدن صفحه این سایت در پایین صفحه بر روی تب نشان داده شده در شکل زیر کلیک میکنیم:

وب سایت توسینسو

در پنجره باز شده بر روی Add کلیک میکنیم:

وب سایت توسینسو

در اینجا نصب Boomerang آغاز میشود.

2)بعد از نصب این افزونه، Boomerang به صورت خودکار بر روی جمیل ما بارگذاری می شود و وارد حساب جمیل خود می شویم. در تصویر زیر اضافه شدن این افزونه به سرویس جمیل کاملا مشهود است:

وب سایت توسینسو

3)در این مرحله با کلیک بر روی نوشتن (compose) اقدام به نوشتن یک پیام میکنیم

4)بعد از نوشتن پیام و انتخاب گیرنده یا گیرندگان پیام بر روی send later مطابق شکل بالا، کلیک می کنیم،پنجره و منوی کشویی انتخاب زمان ظاهر می شود:

وب سایت توسینسو

در اینجا وقتی برای اولین بار از این سرویس استفاده می کنیم مطابق شکل زیر یک پیام جهت احراز هویت و اجازه دسترسی مطابق شکل زیر به شما نشان داده می شود:

وب سایت توسینسو

با تأیید و پذیرش شما این سرویس به طور کامل فعال می شود.

5)در اینجا زمانی را که می خواهید ایمیل در آن ارسال شود انتخاب می کنید. حتی قادر هستید تاریخ و ساعت ارسال پیام را به صورت دستی مطابق شکل بالا وارد کنید.

6)با زدن دکمه confirm مراحل زمانبندی ارسال پیام در جیمیل به پایان می رسد و پیامی مبنی بر ارسال پیام در زمان تأیین شده در بالای صفحه حساب جمیل شما ظاهر می شود.

نکته:در صورتی که در مرحله 2 این افزونه به صورت خودکار به جیمیل ما اضافه نشد، می توانیم با دنبال کردن تنظیمات زیر آنرا فعال کنیم

وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو

مراحل بالا را می توان با اندکی تفاوت برای مرورگر موزیلا فایرفاکس نیز انجام داد.

نویسنده : سیدمحمدحسین غفوری

منبع : انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران


نظرات